Stosowana w autach Volkswagena technologia bezpośredniego wtrysku benzyny, daje efekt podwyższenia mocy i efektywności samochodu, przy jednoczesnym zachowaniu lub zmniejszeniu zapotrzebowania na paliwo. Nowa wersja VW Golfa GT w którym zastosowano1.4-litrowy silnik łączy taką jednostkę z kompresorem i turbosprężarką. Dzięki turbosprężarce napędzanej gazami wydechowymi oraz automatycznie uruchamianemu mechanicznemu kompresorowi powietrza, istnieje możliwość generowania wyższych obrotów silnika, a co za tym idzie większego przyśpieszenia przy jednoczesnym stosunkowo ekonomicznym zużyciu paliwa. Dostawcą nowego systemu, którego produkcja rozpoczęła się we wrześniu jest fabryka firmy Eaton w Tczewie.
Eaton Automotive Systems Sp. z o.o. stanowi część grupy Eaton Corporation.
Eaton jest jednym z największych na świecie producentów systemów hydraulicznych oraz dostawcą usług związanych ze sprzętem stosowanym w przemyśle samochodowym i lotniczym. Wytwarza systemy i komponenty elektryczne przeznaczone do kontroli jakości zasilania, rozdziału i pomiaru energii, systemy sterowania przepływem gazu i rozdziału mocy w silnikach oraz układy kontroli trakcji pojazdów, jak również inteligentne układy przeniesienia napędu dla ciężarówek. Eaton zatrudnia 55 tysięcy pracowników i dostarcza swoje produkty odbiorcom z ponad 100 krajów. Eaton Corporation posiada już fabryki w Tczewie i w Bielsku-Białej.
Czy przemysł samochodowy czeka rewolucja? Niektórzy twierdzą, że tak. Wiadomo, że producenci samochodów prowadzą badania nad zasilaniem aut wodorem. Do tego celu stosują coraz to wydajniejsze ogniwa paliwowe. Są one zasilane wodorem i na zasadzie reakcji chemicznej generują prąd elektryczny.
Przy takim rozwiązaniu mamy duże pole do popisu – samochody elektryczne nie są tak skomplikowane jak spalinowe, a ich budowa jest teoretycznie tańsza. Jednak ogniwa nie są popularne, głównie ze względu na ich cenę i niską sprawność.
Przykładem samochodu z ogniwem paliwowym może być np.
Honda FCX. Jak łatwo się domyślić pojazdy tego typu będą raczej ostrożnie wprowadzane do sprzedaży z racji braku infrastruktury – narazie brak sieci stacji wodorowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz